Accent Live Consultant

Het is zeer simpel: we love what we do, want we hebben een passie voor onze job.

Accent, opgericht in 1995, is een talent placement bedrijf met het grootste gespecialiseerde kantorennetwerk in België (300 kantoren, +1100 eigen medewerkers). Accent stelt dagelijks meer dan 25 000 mensen tewerk en maakt deel uit van House of HR, een internationale holding bestaande uit tal van gespecialiseerde bedrijven actief binnen Human Resources.

Als talent placement bedrijf zijn we een belangrijke schakel tussen talent op de arbeidsmarkt enerzijds en werkgevers anderzijds. Voor werkzoekenden zijn we een jobcoach, die hun talenten in kaart brengt en helpt ontdekken. Voor bedrijven zijn we een echte HR partner die niet alleen op zoek gaat naar het juiste talent voor de juiste job, maar ook advies en ondersteuning geeft om die talenten te behouden.

Onze droom luidt “we embrace every talent and spark joy in their lives”. Kort samengevat: we willen élk talent, in welke vorm, maat of kleur dan ook, op de juiste plaats krijgen en zo maximaal werkplezier voor hen bekomen. Want mensen die gelukkig zijn in hun job, blijven langer bij dezelfde werkgever, presteren beter én zijn belangrijk voor de groei van elk bedrijf. Win-win-win!

Accent Live is er ook na de kantooruren voor onze kandidaten! We zijn ’s avonds en op zaterdag digitaal bereikbaar om jullie te begeleiden naar een nieuwe job opportuniteit.

Hoe ziet de job eruit?

  • Je werkt als Live Consultant volledig digitaal, het merendeel van je tijd ben jij dus aan het (video)bellen.
  • Jij bent het eerste aanspreekpunt voor kandidaten buiten de kantoor uren. Dit betekent dat je werkt van 11u – 20u en op zaterdag (in beurtsysteem);
  • Enerzijds contacteer je zelf proactief getalenteerde kandidaten via onze databank, social media, jobboards, …
  • Anderzijds beantwoord je inkomende telefoons, mails en ook sollicitaties. Met de nodige durf en sales-technische skills weet je ook de kandidaten die zelf solliciteren onmiddellijk te contacteren en telefonisch te interviewen.
  • Als jobcoach begeleid je de kandidaat naar het juiste kantoor. Je collega’s gaan op zoek naar een geschikte jobmatch. Uiteraard blijf jij alles opvolgen van eerste gesprek tot vast contract.
  • Je takenpakket wordt afgewisseld door adminstratieve zaken, waarbij je zowel ad hoc als projectmatig te werk gaat. Zo krijg je een maandelijks project met daar een doelstelling aangekoppeld maar is het ook de bedoeling dat je inkomende vragen kan beantwoorden.
    Denk hierbij aan subsidie dossiers vervolledigen en opvolgen, vragen over een factuur of loonbrief beantwoorden, je plant of verplaatst afspraken voor je collega’s…
  • Planmatig en gestructureerd
    werken is key voor jou.

Als Accent Live consultant bouw je mee aan het Accent verhaal. Je vormt met de gepaste kwinkslag en professionaliteit de ontbrekende schakel tussen kandidaten, klanten en je collega’s. Je doet dit enerzijds door de kantoren bij te staan in het vinden van nieuwe talenten en het geven van HR-advies aan hun klanten buiten de kantoor uren. Anderzijds door mee te bouwen aan het groeipad van kandidaten en hen van een nieuwe uitdaging te voorzien.

Je start je werkdag steeds met een briefing, waarbij de prioriteiten en doelen van die dag worden bepaald. Op basis van die prioriteiten start je je zoektocht naar kwalitatieve kandidaten via verschillende kanalen.  Via verschillende interviewtechnieken leer je de kandidaat via video gesprek kennen en giet je het profiel van je kandidaat in een duidelijk dossier/selectierapport voor je collega’s. Doorheen je werkdag wissel je je zoektocht naar kandidaten af met het beantwoorden van inkomende administratieve vragen, spontane sollicitaties en werk je samen met je collega aan een project.

Het is jouw taak om enerzijds kandidaten over de streep te trekken om hun droomjob via Accent te vinden. Anderzijds is het ook aan jou om je collega’s te overtuigen van de kwaliteiten van je kandidaat en dit proces.

Kortom: je bent de steunpilaar van jouw collega’s en kandidaten!

 

Wie ben jij?

Knik jij ‘ja’ op meerdere eigenschappen?

  • Je beschikt over een communicatieve flair die je feilloos combineert met een professionele uitstraling;
  • Je bent leergierig en je houdt er van om jezelf te laten groeien door je steeds bij te scholen in onze Accent Business School.
  • Je beschikt van nature over een overtuigingskracht om mensen in beweging te brengen
  • Doorzettingsvermogen is een van jouw kenmerken, een uitdaging houdt je niet tegen
  • Dankzij jouw doe-mentaliteit kan je in elke situatie je plan trekken
  • Organisatorisch sta je sterk, je weet waar je prioriteiten moet leggen
  • Idealiter ben je assertief en empathisch in 1 persoon
  • Je werkt graag planmatig, gestructureerd en resultaatgericht. Meer zelfs: stiekem presteer je nog beter als er wat druk achter zit.
  • Je werkt graag door zodat de avond voorbij vliegt. Meer nog, je bent op je best ’s avonds, want je werkt ook na onze kantooruren.
  • Open feedback geven: je bent in staat om zaken te benoemen die minder goed lopen om constructief na te denken hoe het beter kan.
  • Je kan je uitdrukken in het Nederlands, basis Frans is een pluspunt maar geen verreist.

Wat mag je van ons verwachten?

Naast fantastische collega’s, een intensief opleidingstraject en veel ruimte om te groeien en een gevarieerd takenpakket, bieden we jou;

  • Een marktconform salaris, met een brutoloon tussen 2000 en 3000 euro, aangevuld met een netto onkosten vergoeding van 75 euro per maand en een variabele verloning afhankelijk van je prestaties.
  • Een flexibel verloningsplan, waarbij je een deel van je loon kan inzetten voor de netto voordelen die jou het interessantst lijken. Denk maar aan een fietsleasing, extra verlofdagen, een (upgrade) van je wagen, enz.
  • 40-urige werkweek
  • 20 vakantiedagen en 12 ADV-dagen
  • Opleidingstraject via Accent Business School aan de hand van Personal Development Program
  • Maaltijdcheques €8/dag + ecocheques
  • Laptop
  • GSM budget + abonnement
  • Hospitalisatieverzekering (vanaf vast contract)
  • Hybdride werken; je werkt hoofdzakelijk van thuis uit
  • En dan nog een pak andere voordelen die moeilijk onder één categorie terug te brengen zijn: een “we care” programma dat focust op jouw mentale en fysieke welzijn, onvergetelijke teambuildings en events en nog veel meer…